PRISER OCH BETALNING

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.

Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

FILTYPER OCH FILÖVERFÖRING

I vårt beställningssystem tar vi emot JPG och TIFF filer (endast 8 bitar). Levererna bilderna i sRGB eller Adobe RGB så sköter vi konverteringen till rätt profil för det material du valt. Har du andra filtyper ber vi dig i första hand att konvertera och spara dom som JPG i högsta kvalitet. Om detta inte är möjligt eller om du ska beställa något som inte finns i vårt ordinarie sortiment kan du ladda upp dina filer via vår WebFTP.

ÅNGERRÄTT

Våra produkter baseras på att vi utför en tjänst genom att varje uppdrag är unikt och personligt. När produkten är tillverkad kan vi inte sälja den till någon annan. Det blir därför svårt att lämna ångerrätt när vi väl börjat din tillverkning. Fram tills vi börjat tillverka åt dig är det möjligt att ångra ditt köp. Det betyder också att om vi endast printat din bild men inte påbörjat en inramning t.ex. så har du möjighet att avbeställa den del som är är påbörjad. Detta är helt i enlighet med lagen om konsumentskydd vid distanshandel. Däremot vill vi gärna att du hör av dig till oss för en dialog. Nöjda kunder är vår största drivkraft och strävan. För produkter som inte är tillverkade på beställning gäller 14 dagars ångerrätt.

Du har inte ångerrätt om:

Din produktion har påbörjats. Du kan dock avbeställa den delen av beställningen som inte är påbörjad. Ring oss alltid vid sådana förändringar.

REKLAMATIONSRÄTT

Vi skräddarsyr varje emballage i kraftig wellpapp efter just din beställning. Men, om ditt paket ändå blivit skadat under leverans ska du direkt göra en skriftlig reklamation hos ditt postombud, helst innan du kvitterar ut paketet, öppna det på plats och undersök. Är tavlan hel och fin är ingen skada skedd. Alla paket skickas försäkrade. När din reklamation hos postombudet är gjord tar du kontakt med oss och ger oss det ärendenummer du fått. Då gör vi en ny leverans så snabbt vi kan.

Om din reklamation istället handlar om bildens kvalitet eller utformning, att du på något sätt är besviken ber vi dig att höra av dig till oss inom rimlig tid. Det är bättre att ta en dialog snabbt och så kan vi tillsammans komma fram till en bra lösning. Återigen, nöjda kunder är vår största drivkraft och strävan. Är du glad är vi glada.

PERSONUPPGIFTER

Vi behandlar alla personuppgifter i enlighet med GDPR.

När du gör en beställning måste du uppge viss information om dig själv. Du får ange ditt namn, din adress, e-postadress samt personnummer vid faktura. Vi tycker det är viktigt att du vet vad vi gör med dessa uppgifter, och varför vi kräver dem av dig som handlar.

Personnummer
Personnummer behöver vi endast i samband med fakturaköp, denna information hanteras vid betalning av KLARNA. Detta för att veta att det är rätt person som beställer. Ditt personnummer lagras dock inte hos oss.

E-postadress
E-postadressen är viktig för att vi ska kunna skicka orderbekräftelser och information om det uppstår frågor eller problem med din beställning. Vi skickar även ett nyhetsbrev några gånger per år.

Ingen vidarespridning av uppgifter
Informationen du lämnar om dig själv används endast internt. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer säljas eller föras vidare till tredje part. Du har rätt att efter begäran få ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna skall rättas eller raderas. Du kan också själv logga in till vänster i menyn och själv ändra dina uppgifter.

 

COOKIES

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om det.

En så kallad session-cookie sparas på din dator för att se till att varor du vill köpa hamnar i din egen kundvagn, samt att se till att du kan logga in på korrekt konto. Cookien innehåller ingen personinformation och det går inte att använda informationen på något sätt. Cookiens enda funktion är att tekniskt se till att din beställning innehåller rätt saker. För att det ska gå att handla på ProFormat.se krävs alltså att du har cookies aktiverat i din webbläsare.

Vi använder också cookies i samband med att du klickar på en av våra sponsrade länkar för att på så sätt kunna mäta lönsamheten på den annonseringen.

LEVERANSTIDER

I de allra flesta fall sänder vi din beställning redan inom 1 – 2 arbetsdagar, dock beror detta lite på orderns karaktär. Inramningar tar betydligt längre tid. Stora jobb kan förstås också ta längre tid. Under kampanjperioder och semestertider kan leveranstiden bli lite längre. Personliga tapeter har en leveranstid på drygt 2 veckor. Scanningsuppdrag från negativ eller pappersbild tar cirka 1 arbetsvecka. På alla ovanstående tider tillkommer speditörs leveranstid vilken oftast är 1-2 arbetsdagar. Har du inte fått leverans? Hör av dig till oss, det kanske har hänt något.